måndag 8 december 2008

Efterlysning!

Det kom ett mail om en efterlysning... (behöver jag säga att jag känner mig hedrad över att ha blivit tillfrågad? Känner mig som Oraklet i Delfi!). Tyvärr är jag inte lika klipsk ("Känn dig själv" känns liksom inte helt rätt i det här fallet), så nu tar jag tar hjälp av er kära läsare!

Ett fan behöver hitta nedanstående bok, och det brinner i knutarna eftersom det ska vara en julklapp. Är helt övertygad om att ni kommer att klura ut gåtan, frågan är bara hur många minuter det tar innan någon smart jäkel gissat rätt? So Let's Go!

Följande ledtrådar är de enda vi har, och vi kan väl säga att den som lyckas gissa rätt vinner en trevlig lunchdate med undertecknad:

- engelsk deckare (lästes på engelska i pocket, kanske finns på svenska)

- till en början seg


- helt fantastisk på slutet


- utspelar sig i storbritannien under 1600-talet


- innefattar fyra berättelser av fyra män som berättar om samma sak fast ur eget perspektiv


- mord på en man, en kvinna blir anklagad



P.S. Som ni ser hade Orklet Her Self en extremt okomplicerad inställning till det här med nakenbilder... Skönt att veta. DS

8 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tror det är Iain Pears: Den fjärde sanningen - http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9176088383

Mvh
Fredrik på AdLibris

Anonym sa...

Anna, jag tror du har en lunchdate i Fredrik :)
Det stämmer i alla fall kusligt väl överens...
Får se om andra förslag dyker upp.

//Hanna (som söker svaret.)

karin. sa...

Jag tror också att det är Den fjärde sanningen som du söker!

/Karin (som grämer sig lite över att vara tvåa)

Anonym sa...

men det är ju fantastiskt! :-) jag visste att det skulle gå fort. fattar inte att jag inte tog det på titeln, har ju sålt x antal av den här boken i mina dar.

h - hoppas du är nöjd; nu är julklappen fixad. hälsa från mig och återkom gärna med fler efterlysningar i framtiden.

f - maila mig på adressen till höger så styr vi upp en lunch om du är intresserad! :-) din snabbhet och kunskap måste ju belönas!

k - klart tvåan ska ha en kaffe åtminstone! ;-) samma som ovan gäller.

Leo sa...

Ibland blir jag fascinerad över min egna skepticism och paranoia då jag är övertygad om att den enda som verkligen visste var den förste...

Anonym sa...

leo! u're back! vad har hänt med din blogg, den mest fantastiska av dem alla? jag kan inte komma in på den längre. access denied!

och fredrik och karin, hur blir det med den där lunchen och kaffet egentligen? :-)

Leo sa...

Ahhh jag lyckades varken skapa någon piska eller morot för att skriva så jag tänkte att den får gå in i ett viloläge på obestämd tid och då fick jag sådan ångest av att se den ouppdaterad. Så du är inte utstängd utan det är bloggen som är instängd !

Anonym sa...

its a shame. jag och min kära mor, som är ett stort fan är förkrossade!